Waarom je voldoende moet drinken in de sauna

drinken in sauna

Naar de sauna? Dan ga je vanzelfsprekend heel wat zweten. En dus ook heel wat vocht verliezen. Dat is supergezond: alle afvalstoffen worden afgevoerd en een verhoogde stofwisseling vindt plaats. Maar opgelet: zorg ervoor dat je je lichaam voldoende vocht toedient! Voldoende drinken is dus de boodschap. Hieronder geven we onze tips om voldoende gehydrateerd te blijven tijdens jouw relaxmoment in de sauna.

Water, de rest komt later!

Het vocht en bijhorende mineralen die je verliest tijdens een saunabeurt, heeft je lichaam natuurlijk terug nodig. Om uitdroging te voorkomen en je vochtpeil goed te houden, is het erg belangrijk om voldoende te drinken tijdens een dagje sauna.

Hoe weet je of je genoeg aan het drinken bent?

Jawel, aan de kleur van je urine kan je zien of je voldoende drinkt. Die moet haast zo helder als water zijn. Als je urine geel is, dan betekent dat dat je uitgedroogd bent. Het is je lichaam die je een signaal geeft dat je meer moet gaan drinken. Besef je plots dat je nog niet naar toilet bent moeten gaan tijdens je saunadag? Ook dat betekent dat je wellicht te weinig drinkt!

Tenslotte is een keel die droog aanvoelt ook een teken dat je dringend een glaasje water moet drinken.

Wat drinken we nu best tijdens een wellnessdag?

Water! En al zijn varianten; Water met kalium en natrium, kokoswater, infusie thee, etc. Probeer zoveel mogelijk mineralen te drinken. Dat kan je bijvoorbeeld doen door een beetje hymalayazout of keltisch zout toe te voegen aan je glas water. Niet zo’n fan van water? Dan kan je bijvoorbeeld fruitwater drinken. In dit artikel lees je alles over hoe je je water kan pimpen!

Koffie, zwarte thee, alcohol en frisdranken hebben een uitdrogend effect en vermijd je daarom beter tijdens je saunabezoek.

Relaxy maakte hele mooie en ecologische drinkbussen die je heel de dag gehydrateerd houden! Ontdek er alles over in dit artikel.

Plan je saunadagje!