5 tips voor een geslaagde heropening van jouw privé-sauna!

Binnenkort mogen de sauna’s opnieuw open, hoera! Een ontspanningsmoment waar we met z’n allen al twee maanden reikhalzend naar uitkijken! Deze heropening is mogelijk in het kader van de tweede fase van de geleidelijke afbouw van de ‘lockdown light’. Zowel de sauna uitbaters als de bezoekers zullen dus bepaalde voorzorgsmaatregelen moeten nemen om op een veilige manier van start te kunnen gaan.

Zie jij vanwege de vaak verbrokkelde en tegenstrijdige informatie door de bomen het bos niet meer? Geen nood! Wij maakten een overzicht van de belangrijkste zaken die sauna uitbaters in het achterhoofd moeten houden voor een geslaagde heropstart!

#1 Reiniging van de faciliteiten

Hygiëne is alles. Dat spreekt voor zich! Het is dan ook van cruciaal belang om de saunafaciliteiten grondig te reinigen vooraleer de sauna terug in gebruik genomen kan worden. De erg warme en vochtige setting is onder normale omstandigheden reeds een ideale omgeving voor bacteriën en virussen. Geef je sauna dan ook een grondige poetsbeurt en zorg ervoor dat ook alle niet-corona gerelateerde boosdoeners geen kans krijgen!

#2 Communiceer duidelijk naar je klanten

Alles proper? Goed zo! Dan kan je ook effectief je eerste klanten welkom heten. Vele van je klanten zijn waarschijnlijk ook verward over wat nu net mag en wat niet. Laat hen weten dat jullie terug opstarten, en dat het saunabezoek wel degelijk op een veilige manier kan doorgaan. Wanneer ze bijzondere maatregelen moeten treffen, zoals het dragen van een mondmasker bij aankomst en vertrek, een elektronische betaling, of wanneer het aantal bezoekers per sessie beperkt is, breng hen hier dan proactief van op de hoogte via je website of via e-mail. 

#3 Versterkte hygiënemaatregelen

Hoewel de regels nu systematisch versoepelen, blijft de basis nog steeds van kracht: houd afstand van elkaar (1,5m), draag en mondmasker wanneer de afstand niet mogelijk is, en was systematisch en grondig je handen. Het zal enorm belangrijk zijn dat je personeel zich hier aan houdt. Probeer het personeel tot 1 medewerker te beperken, en zorg ervoor dat deze steeds een mondmasker draagt. Desinfecterende handgel zal voorzien moeten worden aan de ingang en doorheen de ontvangstruimte.

#4 Spreid je reservaties

Tussen de bezoeken door zullen de faciliteiten gereinigd moeten worden. Zorg ervoor dat je voldoende tijd hebt om dit ook steeds grondig uit te voeren. Vraag daarnaast aan je bezoekers om aan te komen op het uur van de reservatie, om te vermijden dat ze nog te veel tijd in de wachtruimte zouden moeten doorbrengen.

#5 Elektronische betalingen

Accepteer voorlopig enkel elektronische betalingen, om contact tot een minimum te herleiden. Beschik je nog niet over een elektronisch betalingssysteem? Overweeg dan om de betaling via overschrijving of via een QR code te laten plaatsvinden.

EXTRA Tip

Pas zeker jouw last-minutes en arrangementen aan op relaxy.be zodat deze weer helemaal up to date zijn voor jouw klanten.

Met deze 5 stappen ben jij er weer helemaal klaar voor en kan je jouw klanten eindelijk opnieuw de ontspanning gunnen waar ze zo naar snakken!

Deel deze post:

Recente artikels